Tirsdag 12 Juni 2012-En fed Juni dag

Folk: MKP, JAE, BJO, KH og mig

Vejret klokken 0400: SØ, 1 m/s , 1/8, 9 grd, 20km

Jeg var derude klokken 0400. Da jeg var der var MKP allerede derude, sammen med en masse tågebanker som beklædte Gilbjerg græsgange som en hvid dyne. Umådeligt smukt. MKP kom klokken 0230 og havde sovet lidt over en time på bænken på Gilbjerg Hoved!

Kort tid senere kom JAE. Han jagede en Mosehornugle op til MKP store fornøjelse, da han ikke set den i juni før. Derefter gik JAE ned til solsortesøen, mens MKP og jeg blev stående oppe ved stenen. Vi trak det længste strå, da en sen Gulirisk kom flyvende forbi. Så var dagen reddet. Da JAE kom herop, begyndte trækket at starte. Der var klar dominans af Mursejlere, bogfinker og Grønsiskener, så vi kedede os ikke.

Udover de fede tal og gulirisken var der en Vagtel som sang ved obsposten. Det var fedt! Klokken 0743 kom dagens hit, Pirol. Vi havde nær misset den, det var kun på grund af vi fulgte en ubestemt fugl, som var en engpiber, at vi fik den i bogen. Til at afslutte min obs kom en meget sen hedelærke.

Jeg tog hjem klokken 1200, da vinden gik NØ. Da tog jeg en dukkert og gik derefter i bad. Det var dejligt. Herefter tog jeg mig en lang lur og så lavede jeg mad og indtastede dagens obs. Menuen stod på Spaghetti med kødsovs, det var lækkert.

I morgen drejer vinden meget rundt, og det bliver nok ikke lige så sjovt i morgen som i dag. Det var nok den sidste sydøstenvind mens jeg er hernede, men hold fast en god afslutning 🙂

(APR)

Skriv et svar

