Fredag d. 8 Juni 2012

Vejret klokken 0400: Ø, 5 m/s, 2/8, 15 grd, 20km

Folk: LAU, ARO, JL, Helle, HCJ, CAF m.fl.

I dag var der stort fremmøde, da det var østenvind. Dette havde jeg set komme så jeg tog kage med ud på obsen til stor tilfredshed for de fremmødte, da det godt kan være den sidste østenvinds dag i min sæson (der er kun 8 dage tilbage). Udover kagen var der også pænt med fugle i dag især de grå fluesnapper, lille korsnæb og Mursejlerne var ret så talrige i dag. Jeg tog hjem klokken 1050 for at slappe af. Jeg havde rundet af med at vise en af de lokale en Mosehornugle, som kom ret godt. Det er en fed fugl.

Min formiddag blev brugt på at købe ind og lave mad, slappe af og indtastning. I dag stod menuen på Tortillas. Det var stærkt men lækkert.

Her til aften tager jeg ud for at natlytte. Jeg starter ved Gilbjerg, men måske tager jeg også ned til Søborg Sø. Jeg bliver i hvert fald ret træt i morgen, men det gør ikke noget 🙂

I morgen lover de sydlige vind og regn fra klokken 9. Der kan godt komme noget, så jeg må være skarp i morgen, når pirolen kommer.

(APR)

Skriv et svar

