Torsdag d. 31 Maj 2012-En kedelig dag med en god slutning

Vejret klokken 0430: NV, 7 m/s, 8/8, 12 grd, 35 km

Folk: SN og mig

Dagen startede sløvt. Jeg var derude klokken 0430 og indenfor den første time var der intet træk i fuglene. Ikke engang en skarv ville lette. Heldigvis kom SN så jeg havde nogle jeg kunne snakke med. Det var rart. Han gik dog klokken 0710, så jeg tænkte at det her var nok en dag, der ville gå i glemmebogen.

MEN DET GJORDE DEN IKKE! En time før min obs slutter ringer PBH til mig og siger der  er en sortvinget braksvale i klydesøen på vestamager. Jeg ringer for at få fri og hopper på cyklen og spæner ind til togstationen, og twitcher resten af vejen med offentlig transport. På vejen derind bliver den lavet om til en rødvinget. Jeg kommer dernæst ind til kongelunden og går det sidste af vejen med Mikkel Holck opg NNC. Vi kommer til den og ser den drømme godt super fed fugl!!! Jeg er hjemme igen lidt over 18:00, så Maj sluttede som den startede med et brag!!

Resten af dagen blev brugt på at taste ind, være i bad og spise tortillas. Det var rart.

I morgen lover de vestenvind, som ikke kan bruges til særlig meget og senere op af dagen kommer der regn. Men det er nu bare dejligt at kunne være ude igen.

(APR)

Skriv et svar

