24 Maj og 25 Maj 2012

24 Maj:

Folk: JAE, SHNG, BJO m.fl.

I dag var der godt med Bramgæs vi kom op over 2100 stk. Der var også lidt grågås og i blandt var der 3 sjove gæs som lignede dværggæs. Vi bestemte dem bare ikke, da de kom for dårligt.

Jeg tog hjem klokken 1000 for at slappe lidt af og for at nå at indtaste alt det fra de forrige dage. Det er hårdt med al den sydøstenvind, men jeg nyder det!

Her til aften tog jeg en omgang gilbjerggryde. Det var lækkert.

25 Maj-Mega fed dag!!:

Folk: SHNG, TA, SKR, BOP, EN, HCJ, BJO og mig.

Vejret: Startede i NV men drejede over SØ, 3 m/s, 0/8, 16 grd, 20km

Dagen startede hårdt ud med en utrolig smuk HVIDNÆBBET LOM I SOMMERDRAGT!! WOW! Den kom utrolig tæt på kysten og trak målrettet mod kullen.

Kort tid efter kom TA og SKR, som stivnede da de hørte hvad de havde gået glip. Heldigvis hjalp det lidt med en lige så fed TURTELDUE som var ved at ramme BOP og mig i hovedet da den kom. Super fedt!

Jeg tog hjem klokken 1130, hvor jeg satte mig godt til rette foran computeren og tænkte at denne her dag ikke kunne blive federe. Men det gjorde den! CL ringer mig til mig og spørger om jeg har KH’s nummer for der sidder en LILLE FLUESNAPPER og synger lige lidt øst for gilleleje. Jeg hopper med det samme på cyklen, og med blodsmag i munden hører jeg den, da jeg stiller cyklen. I starten hører jeg den kun, men efter et lille stykke tid begynder den at vise sig i trækronerne. Jeg tager nogle billeder af den. Et af dem viser at den har en lidt rød strube men ingen blygrå ryg. Derfor tror jeg at det er en 2k han, men hvis der er nogle som har nogle indvindinger så kom endelig med dem!

Dagen sluttede af med et besøg på den lokale restaurant. Jeg bestilte en kæmpe burger. så jeg er pænt mæt nu.

I morgen starter vinden i syd, hvilket godt kan give noget, men op af dagen går den i NV hvilket er noget hø, men det gjorde den også i dag og jeg synes langt fra det har været en dårlig dag!

Til sidst vil GIF gerne gratulere BNN aka. Piroljægeren med hans første Pirol. Håber at Gilbjerggryden var velsmagende😉

(APR)

Skriv et svar

