De seneste dage

19 Maj:

Super fed dag med Hortulan, Biæder, Karmindompap og Gulirisk. Hortulan kom tidligt og mega godt. Det var kun AMBB og mig der så den men det gjorde den ikke mindre fed. Vi så den super godt, da den kom lige over vores hoveder og kaldte for fuld smadder (man skal medregne af det var en Hortulan). Klokken 0821 skreg Alexander Lee: BIÆDER!! Og rigtigt kom den sammen med 5 mursejlere lige over Gilbjergstien. Mega fedt! Karmindompappen kom lidt senere sammen med nogle bogfinker herligt. Til at slutte denne fantastiske dag kom der en Gulirisk. Vi hørte den kun, men det gjorde ikke noget den var mega fed.

20 Maj:

I dag var det store Pirol dag. Der kom 3 stk. hvilket er mange taget i betragtning af det er Gilbjerg. Jeg så 2 af dem, som begge kom super flot. Herligt, herligt! Dagens fugl blev dog en Rosenstær. Der var mange der ikke så den. Jeg var en af de heldige som så halen af den. Den gik til rast så den kan godt komme en af de næste dage.

21 Maj:

Gilbjerg slår til med en hård art igen. Denne gang var det en Markpiber. Jeg har skrevet en lille beskrivelse til den inde på dofbasen. Der var også 3 Karmindompapper, en bunke mursejlere og lidt lærkefalke.

22 Maj:

I dag gik vi amok i Grå fluesnapper. Vi havde over 200 stk. Det var fedt. Der kom også en Aftenfalk hun mega godt se PEP’s billeder inde på dofbasen. Der kom også nogle mursejlere igen idag.

23 Maj:

I dag var der stadigvæk gang i de Grå Fluesnapper. Vi havde over 100 Grå Fluesnapper, hvilker var fedt. Det fedeste den dag var dog ROSENSTÆREN!!! Denne gang så jeg den ubeskriveligt godt. Derfor fejrede jeg det med Gilbjerg gryde i aften. I morgen starter vinden i SØ men går over i nord. Det er noget hø, men så kan jeg indtaste det fra idag, i går og i forgårs. Jeg kommer ikke til at kede mig.

(APR)

Skriv et svar

