Tirsdag, Onsdag og Torsdag d. 15, 16 og 17 Maj

D. 15 Maj 2012:

Vejret klokken 0430:

I dag var vinden i sydøst så jeg startede ude på obsen klokken 0400, så jeg kunne nå at kratluske og natlytte efter perleuglen. Jeg havde ikke held med den, men dette gjorde ikke så meget da Nattergalen, Græshoppesangeren og Skovhornuglen gav lyd fra sig. Herligt. Efter det startede morgenobsen som smed en del Gule Vipstjerter og Skovpibere af sig. Der kom også et Hvidvinget korsnæb forbi.

Efter morgenobsen sluttede blev jeg derude i nogle timer ekstra. Der kom nogle dværgfalke og hvepsevåger i bogen. Vi får nok en ret god falkesæson. Udover det var der også en Gulbug og en Kærsanger. Sidstnævnte var ankomst.

I morgen er jeg ikke på obsen for der tager jeg til sverige. Det skulle være regnvejr og skiftende vined. Jeg håber ikke, at der bliver set noget 😉

17 Maj 2012:

Jeg var ikke ude, da det var hård vestenvind og regnvejr. Her til eftermiddag kommer AMBB fra sønderjylland. Det er godt for jeg mangler en der kan vaske mit tøj og værelse og sidst men ikke mindst lave mad. Han tror han skal lære om fugle men han kommer i stedet til at lære om den fine kunst i at lave Gilbjerggryde.

I morgen lover de vestenvind det meste af dagen men om aftenen går den over i syd og temperaturen kommer op på 15 grader. Der kan nok komme en aftenfalk sidst på dagen, men morgenen bliver nok meget kedeligt. Lørdag bliver super giftigt!

(APR)

 

Skriv et svar

