Mandag d.4 Maj 2012

Folk: MKP, KH, CVA og mig+1

Vejret klokken 0500: S, 7 m/s, 3/8, 10 grd, 20km.

Dagen startede ud ret kedeligt. I den første time var der ikke særlig meget at se på end den stenpikker, som rastede ikke særlig langt fra stenen. Senere op af dagen begyndte Bramgæssene at røre på sig. Mellem 0600 og 0700 var der 2000 bramgæs. De var desværre langt inde over land så ingen rødhalset gås i dag.

Timerne gik og klokken 1000 var jeg færdig med dagens obs. Jeg besluttede dog at være lidt derude selvom der ikke var meget træk. Lige pludselig begyndte græshoppesangerne at synge. De havde ikke sunget hele dagen og nu begyndte de at synge klokken 1000. Jeg besluttede derfor at gå lidt på kratlusk. Der var en Nattergal, som sang igennem nede ved solsortesøen. Det er en dejlig fugl. Da jeg kom tilbage til MKP, begyndte en utrolig mærkelig fugl at synge?! Vi hørte den meget kortvarigt, men det lød unægteligt som en Perleugle! Der besluttede jeg at jeg ville gå tidligt i seng og høre efter den i morgen tidlig før solen står op.

Klokken 1345 tog jeg hjem, hvor jeg tog mig en bette lur. Derfetr stopd den på aftensmad og bad. Menuen stod på Gilbjerggryde igen i aften. Lækkert.

I morgen lover de SØ vind og regn om natten. Det bliver sindsygt giftigt i morgen, der må og skal komme noget sjovt!

(APR)

Skriv et svar

