12. Maj 2012-En hård dag i Marts

Folk: BR, TA og mig.

Vejret klokken 0500: NV, 10 m/s, 4/8, 9 grd, 20km.

I dag stod jeg ved Børstrup Hage da det blæste en halv pelikan. Dagen startede ud med et nogenlunde sule træk mod vest, og i løbet af de næste tre timer steg antallet stødt. Der var også pænt med rider og forårets første mallemukker. FEDT! Klokken 0800 stoppede trækket dog, men så var det godt at have nogle gode medobservatører at snakke med, det gjorde dagen god, selvom vejret gav mindelser om Marts.

Klokken 1015 tog jeg hjem og tog mig en ordentlig skraber. Hvis jeg ikke havde taget den lur ville jeg nok have havobset og set den islom som gik mod vest. Men man kan ikke få alting.

Da jeg stod op startede jeg på at lave aftensmad. I dag stod menuen på spaghetti med kødsovs. Det var dejligt.

Her til aften tog jeg over i fakta for at købe lidt ind. Her købte jeg nogle Jordbær, da jeg trængte til lidt sommerstemning ovenpå denne Marts-dag.

I morgen er vinden stadig i NV, men den er ikke nær så kraftig og det bliver lidt varmt. Det kan godt starte en lille smule træk.

(APR)

 

Skriv et svar

