Fredag d. 11 Maj 2012- Våd men god

Folk: LAU og mig

Vejret klokken 0500: SV, 5 m/s, 8/8, 10 grd, 1km.

Dagen startede ud våd men varm, hvilket var rart nok. Der var ingen trækfugle i luften, så jeg besluttede at gå lidt på kratlusk langs Gilbjergstien for at få nogle rastende fugle, der var blevet slået ned af regnvejret. Da jeg kommer hen til Søren Kierkegaards stenen hører jeg pludseligt en Rødtoppet Fuglekonge, som synger rigtigt tydeligt! Super fed oplevelse og på grund af den bliver min dag reddet.

Da regnvejret begynder at komme i byger starter trækket også. Det var hovedsageligt svaler og mursejlere der trak, men der var også 2 Spurvehøge, 2 Fjeldvåger, 3 Kernebidere og 2 Store Flagspætte. Det er er også okay.

Klokken 10 tog jeg hjem for vind gik over i vest. Her gjorde lidt rent og til aftensmad lavede jeg æggekage med pølser og bacon til. Mums.

I morgen går vinden i NV og bliver rigtig hård. Det er langt fra optimal..

(APR)

Skriv et svar

