Fredag d. 4 Maj 2012-Dårlig start men god afslutning!

Folk: TLÆ; JL og mig+1

Vejret klokken 0500: SSØ, 5 m/s, 5/8, 2 grd, 50km+

Dagen startede ud køligt. Der var næsten ingen fugle i luften så jeg forudså at det ville blive en lang morgenobs. Der var heldigvis en gøg der kukkede mens jeg ankom, det var dejligt. Det var ankomst.

Senere op af dagen begyndte Bramgæssene at trække og vi kom op på et ret pænt tal. Der var også en Hvepsevåge. Ligesom gøgen var det også ankomst.

Efter min obs, tog jeg på tur med TLÆ rundt omkring i nordsjælland. Vi startede ved Holløse Bredning. Der var 2 Blisgæs, Temmincksryler og Små Præstekraver. Jeg elsker vadere!

Efter det tog vi til Melby Overdrev. Vi så hannen af de Sortstrubede Bynkefugle og en Sortspætte hun. De var fine. Her fik vi også lidt frokost.

Efter det sagde TLÆ om jeg ikke skulle til at hjem, men da skrev Jesper Brinkmann til mig at han var på vej til Ishøj efter en STRIBET RYLE! Vi kørte derned og så den mega godt! En utrolig fed oplevelse! Der var også en Stenpikker, nogle temmincksryler og lille præstekraver.

Jeg var hjemme igen klokken 5, hvor den stod på tilberedning af aftensmad. Igen i dag stod menuen på Gilbjerggryde (jep, jeg ved det, det er en stor overraskelse 😉 ) Efter det stod den på indtastning og blogskrivning,

I morgen står den på vestenvind hele dagen, heldigvis kan jeg leve på denne her ryle (og vipstjert) i mange dage!

(APR)

Skriv et svar

