Torsdag d.3 Maj 2012-Citronvipstjert!

Folk: JAE, JLI og mig+1

Vejret klokken 0500: Ø, 1 m/s, 1/8, 2,5grd, 50km+

Dagen startede ud køligt og meget roligt. Jeg var derude lidt før tid for at kratluske lidt. Der var ikke det store, men der var en Broget Fluesnapper.

Efter forholdsvis kort tid på obsen kom JAE. Det var godt, da der begyndte et fint træk at sangere. Det var fedt. Der skete også lidt ude over vandet i form af næsten 300 Bramgæs. Fedt syn.

Overraskelsen kom ligesom Bramgæssene ude over havet. DET VAR EN CITRONVIPSTJERT!!! Vi så ikke fuglen, men hørte kaldet meget tydeligt, da intet andet trak i dette magiske splitsekund.  Der er derfor kage på morgenobsen i morgen🙂 I håb om at den ville raste tog jeg ned til solsortesøen. Den var der ikke, men det var alligevel fedt at høre kaldet.

Klokken 1000 tog jeg hjem da sø brisen kom, så det blev NØ vind. Der spiste jeg de resterende tortillas og fik et bad. Det var super lækkert.

I morgen er vinden i SØ fra morgenstunden, men temperaturen er ikke særlig høj. Der kommer en front klokken 0900, så den kan godt komme med noget sjovt, det er trods alt Maj.

(APR)

Skriv et svar

