Onsdag d.2 Maj 2012

Folk: PEP, BNN og mig+3.

Vejret klokken 0500: Ø, 1 m/s, 1/8, 7 grd, 35km.

Dagen startede ud stille og roligt. Der var nogle fugle at tælle, men det var ikke ligesom i går. Jeg fik ikke skrivekrampe. Om morgenen var det mest småfugle. Der var et nogenlunde træk af sangere, og lidt skov og engpiber træk var der også. Heldigvis var det godt vejr, så i dag brugte jeg faktor 30 i hovedet, så er det sommer.

Senere op af dagen begyndte vinden at dreje i nord, så der kom ikke særlig mange rovfugle. Jeg besluttede derfor at tage hurtigt hjem, inden jeg skulle vise nogle fra 0.klasse, hvordan man ser på fugle. Det var super hyggeligt og vi så en Stor flagspætte, en Grå fluesnapper og en Gærdesanger.

Efter det tog jeg hjem for jeg var virkelig bombet både efter i dag og de andre dage (43 timers birding på 4 dage sætter sine spor), så jeg tog en ordentlig skraver. Jeg var oppe igen klokken 5 hvor jeg begyndte at lave aftensmad, som bestod af Tortillas. Guddommeligt. Resten af dagen stod på indtastning.

I morgen lover de SV til at starte med, men den drejer over i øst, derefter sydøst og klokken 12 er den i nordøst. Der kan godt komme en Hortulan i morgen, men det er ikke sikkert.

(APR)

Skriv et svar

