Mandag d. 30 april 2012-Enden på april

Folk: LAU, HCJ, TBA, Peter Petersen og mig+1.

Vejret klokken 0530: NØ, 1 m/s, 6/8, 10 grd, 35km+.

I dag var det dejligt varmt, men på grund af NØ vinden kom der ikke særlig mange fugle. Til start var der en trommende Stor Flagspætte, som holdt mig oppe indtil de første folk kom ud til mig.

Ved halv syv tiden stoppede trækket så jeg gik ud for at kratluske. Der var en Broget Fluesnapper. Fed fugl. Der var også nogle Gærdesanger, enkel Skovsanger og 3 Bynkefugle var der også. Skovsangeren og Bynkefuglene er ankomst.

Derudover så vi en del Dværgfalke, nogle Tårnfalke, lidt Svaler, 1 Mursejler, en trækkende Stor flagspætte og en Sortspætte som var lige ude og vende. Så alt i alt en godkendt dag.

Her til aften fik jeg Gilbjerg gryde. Det var lækkert.

I morgen lover de Ø VIND MED VARMEFREMBRUD! Det bliver giftigt, meget giftigt, og jeg får nok ret travlt.

(APR)

Skriv et svar

