23, 24, 25 April 2012-Østenvind!

23 April:

Folk: TA, JLI, HCJ og mig.

Vejret klokken 0530: SV (men den gik også over i SØ), 1 m/s, 7/8 (men det blev godt oppe af dagen), 4 grd, 2km (det blev også bedre)

Dagen startede ud ret kedeligt, hvis man ser på, at det var sydlig vind. Senere oppe af dagen, blev det rigtigt flot vejr, og musvågerne begyndte at trække højt. Der kom også 2 havørne.

Jeg var ude til langt oppe af dagen og da jeg kom hjem, skulle jeg ud og spise.

24 April:

Folk: MBB, JAE, TBA, JBR m.fl.

En smuk dag. Der var god sigt fra morgenstuden og det blev ved hele dagen. Vi startede ud med 2 hvidvinget korsnæb. Vi hørte dem kun, men både gråsisken- og trompet-kaldet var tydeligt (efter min egen vurdering). Fedt!

Småfugle var der ikke ret mange af, men da vi kom længere op af dagen kom der gang i rovfuglene. MBB var der på det tidspunkt. Det er godt at have nogen, der gider at art- og aldersbestemme og følge de kræ!

MBB tog hjem ca. klokken 15:00 og missede derfor årets første Lærkefalk, som kom super fint lige ved klinten. Det var JBR der fandt den. Jeg fik et fedt billede af den.

Vejrudsigten lover meget regn så jeg kommer nok ikke særlig meget ud i morgen.

(APR)

Ps. Hvis der er nogen, der undrer sig over, hvornår artiklen om den blå glente kommer, så er den lige på trapperne🙂

25. April

I dag var det regnvejr. Jeg var derfor ikke meget ude. Jeg var derude i 45 minutter hvorefter det begyndte at regne for alvor. Der var godt gang i småfuglene og på de få minutter kunne jeg nå at støve en bjergirisk op.

I morgen tager jeg hjem for 3 dage, da min far har fødselsdag. Jeg kommer tilbage søndag hvor de lover op til 15 grader og kun lidt regn. Det er til at arbejde med.

Skriv et svar

