Søndag d.22 April 2012

Folk: KH; EBB, LAU, AEC, HAG, ABK, MKH (MOKO), BOP og mig m.fl.

Vejret klokken 0530: SØ, 3 m/s, 2/8, 4 grd, 2 km.

Dagen startede godt ud med en rastende Ringdrossel, hvor jeg var på vej ud til obsen og inden jeg havde set mig om kunne vi registrere 3 forskellige kræ. Dejligt. Efter dette skete der ikke så meget andet, da det blev mere og mere tåget. Der var en Mosehornugle, 1 silkehale, 1 Lille præstekrave og en dværgfalk som holdt os kørende.

Efter min obs var færdig tilbragte jeg lidt tid inde på bakken sammen med AEC, HAG, MKH, ABK og nogle andre. Det var hyggeligt. Herefter tog vi til Hesbjerg har var der lidt træk. Der kom bl.a. 8 Blå kærhøge (sammenlagt med Gilbjerg har der været 10 i området), lidt musvåger, 1 vandrefalke, 5 Rørhøge, 2 Dværgfalke 3 røde glenter (inkl. den lokale), 1 hedelærke, 13 hjejler og 1 sortklire.

Resten af dagen blev brugt på at lave mad, indtastning og skrive om den blå glente. Jeg publicere en lidt mere detaljeret gennemgang af hvad der egentlig skete. Den kan ses her: http://club300.dk/ indenfor de næste dage.

I morgen lover de at vinden vil dreje mellem sydvest og sydøst. Sidste år gav det mange hits, men nu må vi se.

(APR)

Skriv et svar

