19 og 20 April 2012-Fede dage i østenvind.

19 April:

Folk: Mange.

Vejret: Ø, 10 m/s.

Igen en dag med østenvind. Vejret var godt og solrigt så længere op af dagen fik jeg det varmt. Dagen startede ud på Gilbjerg hoved. Der var godt gang i droslerne som kørte hele tiden. TA dækkede det, det var skønt og meget venligt. Senere op af dagen døde småfugletrækket lidt ud, og da det var overskyet kom der ikke sindssyg mange rovfugl.

Jeg tog derfor til Hesbjerg med nogle gutter. Der skete ingenting, men lige da vi var på vej hjem ringer AV til mig og fortæller at der er 2 Steppehøge på vej mod os. Vi ser den ene, som burde være en 2k, men undersiden kunne vi ikke bedømme. Der var halskrave.

Jeg kom hjem sent og fik derfor ikke skrevet blogindlæg.

(APR)

20. April 2012

Folk: JAHC, JAE, LAU, HKI, BJO.

Endnu en god dag. Det kører. Dagen startede ud med at 2 hvidvinget korsnæb og senere begyndte gråsiskenerne og kvækerfinkerne at tage til. Kvækerfinketræk er fedt at se på.

Klokken 1010 fandt JAE en stork sp. Den var langt væk (=halvvejs mod gedser) så vi kunne ikke bestemme den. JAE mente at det godt kunne være en Sort Stork. Det kan det sagtens være (http://www.dofbasen.dk/search/result.php?design=table&soeg=soeg&periode=dato&dato=20-04-2012&artdata=art&hiddenart=01359&obstype=observationer&species=alle&obserd=ata=3520JAE&sortering=dato).

Klokken 1030 tog jeg hjem. Jeg var ret træt og jeg havde en del ting at se til. Her til aften fik jeg gilbjerggryde. Det var lækkert.

Vejret i morgen bliver SØ vind. Det bliver dyrt hvis man ikke kommer herop.

(APR)

 

Skriv et svar

