Mandag d.16 April 2012-En hård start på ugen.

Folk: LAU, MBA m.fl.

Vejret klokken 0600: NV, 10 m/s, 1/8, 5 grd, 20km.

Dagen startede ude ved stenen. Solen skinnede, men det var ret kold, da vinden kom ude fra havet og fra en vestlig retning (=ingen fugle). Det var kun grønsiskenerne der kørte en lille smule og en enkelt landsvale kom forbi.

Senere op af dagen fik jeg et lift af TBA til Gurre sø. Det var mægtigt flinkt af ham. Vi så en sorthalset lappedykker i sommerdragt (omend langt væk), en sølvhejre og en Duehøg. Vi fik også en overraskelse oveni, da der var en rødtoppet fuglekonge der hvor vi stod (bådbroen ved sportsfiskerklubben). Det reddede dagen.

Klokken lidt over 1 var jeg hjemme igen. Der slappede jeg lidt af og fik mig et glas cola og et stykke kage. Lækkert. Her til aften inviterede LAU mig over at spise igen. Menuen stod på koteletter og ris. Mums. En stor tak skal lyde til ham og hans familie for god mad og godt selskab. Det gjorde dagen god.

I morgen lover de hård vestenvind. Det skal bare overståes i en vis fart, så vi kan komme til onsdag og SØ vind. Det bliver stort. Det bliver gammel-han-steppehøg-stort😉

(APR)

 

Skriv et svar

