Lørdag d.14 April 2012

Folk: Mange

Vejret: Kan ikke huske det.

En lang dag på obsen. Dagen startede ud for mig klokken 0600 hvor jeg skulle på morgenobs. Vinden var svag, så der kunne godt kommer noget småfugletræk, men det var utrolig tåget (heldigvis var det ikke så galt ude ved stenen). Dagen startede ellers lidt halvkedelig ud, men en skovpiber gjorde at vi kunne holde varmen.

Senere op af dagen kom der lidt gang i den, især de store tornskader viste stor fremmøde med hele 8 stk! Det er ny dagsrekord! Derudover var der også lidt ringdrosler og et ret pænt rovfugletræk.

Klokken 1210 trak vi længere ind i landet til Hesbjerg. Her var der også gang i den. Der kom 19 Traner, 1 Havørn, over 100 musvåger, et ordentlig læs spurvehøge, masser af fjeldvåger og rigtig mange blå kærhøge.

Klokken 1710 tog jeg derfra, for der var jeg ved at være godt smadret! Jeg tog en pizza inde i byen og et trug fyldt op med Cola. Det var godt.

Resten af dagen gik med indtastning og blogskrivning.

I morgen lover de svag syden vind som går over i sydvest. Det kan godt give småfugle. Fra på Onsdag af og frem lover de vinde mellem S og SØ, jeg håber de holder det.

(APR)

(APR)

Skriv et svar

