Onsdag d.11 April 2012-Første dag med sydøsten vind og varme!

Folk: VKN, LAU, CVA, JJE, og mig (the lucky ones)

Vejret klokken 0600: SØ, 8 m/s, 8/8, 5 grd, 1 km.

Dagen startede tørt men lunt, så mine forventninger var skyhøje. Allerede fra morgenstunden trak de første tusinder bogfinker og efter den første time havde jeg noteret over 22000 bogfinker trækkende øst. Der var også en Hvidvinget korsnæb han, kort tid efter jeg var ankom, som trak over med trompetkaldet. Vildt! Helved brød ud i andet interval, hvor jeg var nød til at bruge estimater for at tælle bogfinkerne. Efter de to første timer døde finkerne ud (=der kom kun 2000 i timen😉 ).

Heldigvis var der fede fugle som bl.a. Fiskørne (5 stk.), Duehøge (2 stk.), Rørhøg (6 stk.), Fjeldvåge (3 stk.), Mosehornugler (2 stk.), Landsvale, Stenpikker og Skovpiber. De tre sidste er ankomst ved Gilbjerg Hoved. Udover det var der også pænt med Drosler og Jernspurve.

Her til aften spiste jeg igen hjemme ved LAU. Den stod på Lasagne, det var lækkert!

(APR)

Jep, jeg ved godt at jeg tager mange billeder af fiskørn, men det er jo nogle fede fugle.

Skriv et svar

