Torsdag og fredag d. 5 og 6 april 2012- Gode dage trods dårlig vind

Torsdag d. 5. April 2012

I dag var det NV og V vind, der prægede dagen, derfor var det ikke det største træk, der gik i dag. Heldigvis var vinden ikke så hård, og dagen startede rigtigt flot ud med skyfri himmel. De første, der var derude, var CL, JOFR og mig. Vi var så heldige at se en trækkende sortspætte hun (ja, den kom så godt!) og nogle Hedelærker. FEDT. Ellers skete der ikke så meget, men det var okay, så kunne man snakke og nyde solen.

Efter min obs var færdig, tog jeg med brødrene Rask på tur. Vi var ved Holløse Bredning. Der var nogle Bram og Blisgæs, 1 Svaleklire, Knarænder og 2 Små Skallesluger.

Efter turen kom min familie. Jeg overnatter hos dem de næste dage. Vi fik lasagne her til aften, det smagte vildt godt!

I morgen bliver det regnvejr fra klokken 8 af og NV vind. Det er lidt træls, men vi kan stadig nå at lave en Lapværling!

(APR)

 

Fredag d. 6. april 2012- Småfuglene trodser NV-vinden.

Folk: JAE, ISB, min far og mig.

Vejret klokken 0600: V (men det skiftede meget i løbet af dagen), 3 m/s, 6/8, 4 grd, 35km.

I dag var det en rigtig god dag trods NV vinden. Der var ingen Lapværling, men jeg er ligeglad, da der var rigtig mange hvidvinget kors i dag! Hovedparten kom sublimt og resten kom rigtigt godt. Der var nogle enkelte stykker, der sagde trompet kaldet. Fedt. Der var også pænt med bramgæs og ederfugle, som JAE dækkede. Det var super, tak for det.

Klokken 0915 kom regnvejret, men fuglen blev ved med at komme i ca. 30 minutter tids. Klokken 1000 begyndte det for alvor, og fuglene forsvandt. Resten af dagen var jeg sammen med min familie ved vores sommerhus. Der er gærdesanger.

I morgen lover de N vind, men uden regn, men næste uge lover de vinde mellem syd og øst. Så kommer der nok en svale, men hvilken en er ikke godt at vide 😉

(APR)

Skriv et svar

