Onsdag d.4 April 2012

Folk: Mange.

Vejret klokken 0630: Ø, 8 m/s, 1/8, 1 grd, 35km.

I dag var det østenvind og jeg blev ikke skuffet. Fra morgenstuden kom der 2 Rørhøge som begge var hanner.

Det var fedt men ikke nær så fedt som det fantastisk Grønsisken og Bogfinketræk, som gjorde at jeg havde lidt travlt. De gik i alle højder, så det var svært at holde styr på. Derudover kom de i blandede flokke.

Der kom også to Hvidvinget Korsnæb begge fundet af JAE. Den første blev fundet i flokken, hvorefter den kaldte. Den anden kom i en flok, men kaldte ikke. Jeg løb  derfor derned, og kunne høre, at den havde gråsisken kaldet. Fedt.

Derudover var der også lidt Tornirisker, Gråsiskener og 3 Svaleklire. 2 af Svaleklirene kom super godt.

Lidt op af dagen døde trækket ud, og efter min obs var færdig, gik der ikke lang tid, før jeg tog mig en lille morfar. Vi var lidt syd for stien, da der var læ, og dejligt varmt på grund af solen. Klokken 1230 vågnede jeg igen, da der kun var en ½ time til de gyldne timer. I de timer gik der pænt med rovfugle og blandt var der 2 Havørne. DET VAR LÆNGE VENTET!! Vi så dem forholdsvis godt og kunne se dragtdetaljerne på dem i skopet.

Klokken 1430 tog jeg hjem, da vinden gik i NØ(=ingen fugle), hvor jeg handlede lidt ind og fik mig et dejligt bad.

I morgen går vinden over i vest, hvilket ikke er optimalt, men i det mindste er den ikke hård hele dagen.

(APR)

 

Skriv et svar

