Mandag d. 2 April 2012

Folk: Brd. Rask og mig+2

Vejret klokken 0630: NV, 3 m/s, 3/8, 5 grd, 35km.

I dag var det en stille men fin dag. Jeg var derude lidt i halv syv, hvor vejret var utroligt flot. Der var lidt skyer ude i horisonten, men de var langt væk. Desværre ramte de land og og jeg fik en lille haglbyge. Den gik dog hurtigt over, og til sidst på dagen var det decideret varmt.

Det fik nogle rovfugle på vingerne bl.a. en Rød glente og 2 Fiskeørne. De to Fiskeørne kom samtidigt, så jeg så ikke den ene af dem, da den anden kom lige i klitkanten. Jeg fik taget nogle okay billeder af den. Udover rovfuglene var der også nogle Ederfugle, lidt mågetræk og 1 hvidvinget korsnæb, som kom rigtigt godt i modsætning til dem i går.

Jeg kunne mærke i går, at der var nogle, som mente, at det gik lidt for hurtigt. Jeg har fuld forståelse for dem, da jeg også i starten skulle se dem godt. Min bestemmelse beror ofte på nogle bestemte punkter (jeg bruger ofte da der er undtagelse). Jeg skal høre gråsisken kaldet og se fuglen (altså se at det er en korsnæb på grund af flugten og/eller de hvide vingebånd). Hvis disse ting ikke bliver set vælger jeg enten småfugl sp eller kornæb sp.

(APR)

Skriv et svar

