Søndag d.1 April 2012

Vejret klokken 0630: SV, 2 m/s, 2/8, 1 grd, 20km.

Folk: ESM, JAE, MKP, Brødrene Rask, LP, JAHC, AV, LAU og mig+1.

Dagen startede flot ud. Der var næsten ingen skyer og vinden var meget svag og kom fra SV, så forventningerne var høje. Dagen startede ud med lidt småfugletræk. Det var ikke de store tal, men dette gjorde ikke noget, da man så kunne pille de lidt sjovere fugle ud af flokken. Igen i dag var der pænt med Hvidvinget. I dag kom de langt inde over land, så de var svære at opdage og bestemme.

Senere op af dagen tog vinden til, men den var stadig i sydvest, så jeg håbede på lidt rovfugle. Det blev desværre overskyet, men heldigt for mig klarede det op og jeg fik nogle Røde glenter i bogen.

Jeg tog hjem klokken 11:30 hvor trækket var fuldstændig stoppet, men det var en godkendt første april dag.

I morgen lover de hård NV vind, som skulle aftage i løbet af dagen. I overmorgen lover de svag SV vind, som skulle dreje over i øst, det glæder jeg mig til!

(APR)

Skriv et svar

