Lørdag d.31 Marts 2012-En god slutning på Marts

Folk: KH, JAHC, LAU og mig+1.

Vejret klokken 0630: NV, 8 m/s, 7/8, 6 grd, 20km.

Sidste dag i marts startede hårdt ud med den første Fiskeørn i gilbjerg dette forår. Fuglen kom rigtigt flot ca. 20 meter fra os lavt over jorden. Super fedt. Jeg tog nogle billeder af den, men min lukketid var helt hen i vejret. Men det gjorde ikke så meget. Der var også en del bjergvipstjerter, som kom forbi og i dag så vi dem allesammen. Jeg bliver aldrig træt af den fugl. Der kom også nogle Hvidvinget Korsnæb, men ikke lige så mange som de sidste par dage.

Senere op af dagen kom LAU og JAHC. JAHC startede med at sætte sit teleskop op og tre sekunder senere fandt han forårets anden trækkende fiskeørn. Også den kom vildt godt i klitkanten hvor vi stod ved bordet. Denne gang var jeg parat, og jeg fik nogle ret gode billeder.

Efter min obs var færdig tog jeg med LAU til Arresø og Alsønderup Enge. Der var en gammel Havørn, 2 Halemejser og nogle Ravne. Vi var også ved Solbjerg Engsø, hvor der var 2 Sangsvaner.

Jeg kom hjem lidt over 4 og var dødtræt, derfor blev resten af dagen brugt på afslapning.

I morgen lover de hård vind fra NV og regn, men sådan var det også sidste år, og det var en ret fin dag.

(APR)

Skriv en kommentar