Fredag d. 30 Marts 2012

Vejr klokken 0630: NV, 6 m/s, 5/8, 8 grd, 20 km.

Folk: HCJ, LAU og mig.

I dag blæste det igen fra nordvest, men heldigvis var det knap så meget som igår, så småfuglene var på vingerne. Der gik heller ikke lang tid før den første af de 16 Hvidvinget korsnæb kom, så der var lagt i ovnen til en god dag.

Ved solopgang kom HCJ. Han havde et ørnenæb med, så inden vi så os om, var busken, der stod midt på obspladsen og som spærrede mit udsyn, væk. Det var rigtigt godt, tak HCJ!

Klokken 0900 tog HCJ afsted, men så kom LAU med te, kage, kiks, som vi delte. Da han kom med det, følte jeg, at han skulle få noget igen. Det kom i form af en syngende Rødtoppet Fuglekonge og en trækkende Gulirisk, som kom lige, da jeg skulle til at hjem. Det var en dejlig afslutning.

I morgen lover de vind fra NV på over 10 m/s! Jeg tror derfor ikke på småfuglene, men jeg har taget fejl før.

(APR)

Skriv et svar

