Tirsdag og Onsdag d. 27 og 28 Marts 2012-Hvidvinget eldorado

27. Marts:

Folk: HCJ, MBB og mig m.fl.

Igen i dag var det en lang dag. Jeg var derude klokken 0630 og det var ret så godt vejr. Fuglene gik dog først igang efter et lille stykke tid, da solen skulle lige stå op.

Det var okay i starten, men det var ikke sådan, at jeg havde travlt. Efter et lille stykke tid kom HCJ med morgenbrød og basser, og sagde at han gerne ville se en Hvidvinget korsnæb. Det gjorde han ikke, han så 28 Hvidvinget Korsnæb! Med andre ord det var den bedste dag for hvidvinget korsnæb i Gilbjerg nogensinde!

Klokken 1030 kom MBB, han fik set 2 af dem. Lidt surt for ham, men han var tilfreds. På grund af det blev ret godt vejr senere op af dagen og MBB’s håb om kongeørn, blev vi der lidt derude. Vi fik ingen kongeørn, men vi fik da nogle spurvehøge. Det var fint.

Vi gik begge to kolde og tog hjem til mig hvor vi fik noget frokost. Da MBB skulle hjem sagde han:” Måske skulle jeg twitche den rødhovedet and”. Jeg sagde, jeg var frisk så vi tog derind. Vi så den desværre ikke, selvom vi tjekkede alle dykænderne 3 gange. Men det gjorde ikke det store for mig, jeg havde nu haft en god dag med masser af hvidvinget. Klokken 2115 var jeg hjemme igen og dødhamrende træt, så jeg gik på hovedet i seng.

28. Marts:

Folk: SN, BJO og mig.

Igen i dag tog de Hvidvinget overhånd. Det var dog ikke de mest dominerende fugle i starten da det væltede med grønsisknerne og bogfinkerne tonsede igennem. Bogfinkerne gik højt, men det var stadig et fedt syn at se flokke på flere hundrede fugle krydse over mit hoved. Men grønsisknerne var dog de fedeste. De fløj om ørene på mig og SN, så vi havde virkeligt travlt. Jeg kunne ikke nå at notere så hurtigt gik det. Der var heldigvis ikke ret mange bogfinker i grønsisken flokken men lidt var der da.

Senere op af dagen døde trækket af Bogfinker og Grønsiskener ud, men det var rart nok for nu kunne begynde at pille sjove fugle ud af flokkene som stadig kom med jævne mellemrum. Dagens topscorer var de Hvidvinget Korsnæb og med hele 56 fugle er det ubestridt den bedste dag for dem nogensinde (men lad os nu se i morgen ;)). Jeg blev ved til klokken 1230 hvor vinden tog til og småfuglene stoppede med at komme.

Grund af de store dage og jeg ikke fik noget ordentligt at spise igår har jeg bestemt at jeg ville have en 1 retters menu bestående af tortillas igen i aften.

(APR)

Skriv en kommentar