Søndag d. 25. Marts 2012-En lang dag.

Vejr klokken 0700: NV, 2 m/s, 0/8, 10 grd, 2 km.

Folk: JAHC+familie, Vicky Knudsen, MDR, JLI og mig+6.

Så er man tilbage, og i dag var der rigtig godt gang i fuglene. I de første timer var der rigtigt godt gang bogfinkerne som både trak mod øst og vest. Det var svært at holde styr på, om der var nogle gengangere, så jeg talte bare det hele, så må folk selv vurdere. Min vurdering ligger på, at der ikke var særlig meget returtræk. En til tider hård beslutning. I blandt bogfinkerne var der også en del Hedelærker og Bjergvipstjerter og 3 Hvidvinget Korsnæb. Det gjorde dagen for mig.

Senere op af dagen kom JAHC sammen med tågen, det satte en dæmper på trækket, men det var nu rart at kunne følge med i samtalerne og snakke med nogle af mine med observatører i dag. Det gjorde det rart at undvære fuglene. Klokken lidt over 11 tog jeg hjem for at få mig en halv sildemad til hovedret og en halv bananrugbrødsmad til dessert.

Derefter tog jeg ud igen for vejret så ud til at kunne give rovfugle og traner. Der kom en Duehøg, 6 Musvåger og nogle Ederfugle. Det var det. Klokken halv seks var jeg hjemme igen, da jeg igen var ved at blive sulten. Så jeg tog mig en omgang stationsgryde. Det var dejligt.

Da jeg var færdig med min gryde tog jeg ud for at natlytte. Det gav ingen Spurveugler, men der var 3 Natugler og 1 Skovhornugle, så det var fedt nok.

Resten af dagen sov jeg.

Jeg ved ikke hvad vejret bliver i morgen, for jeg er for træt.

(APR)

Skriv et svar

