Onsdag d.21 Marts 2012

Vejr klokken 0600: V, 5m/s, 7/8, 6 grd, 1,5km.

Folk: SN og mig+2

Dagen startede flot ud. Der var nogenlunde sigt, men man kunne ikke se kullen eller gribskov. Men dette havde ingen indvirkning på fuglene som tonsede afsted især Bogfinkerne var talstærke i dag med 1600, da dagen var omme. Der var også nogle Grønsiskener og nogle få Misteldrosler.

Omkring 7-tiden kom SN. Han berettede om at der var meget tåget øst for Gilleleje. Vi bad, at det ikke ville ramme os, men vejrguderne var ikke på vores side i dag. Derfor blev der lagt en solid dæmper på trækket, så jeg besluttede at kratluske. Det gav pote, da jeg hørte årets første Gransanger i Gilbjerg. Tågen lettede ca. klokken 1030.

Klokken 11:00 var min obs ovre, hvorefter jeg tog hjem for at få lidt at spise. Efter jeg havde gjort dette, tog jeg ud igen, da jeg skulle købe ind til aftensmaden. Jeg kombinerede det med lidt kratlusk, hvor jeg fik kompagni af MDR. Vi prøvede at se om den rødtoppet var pp, men uden held.

I morgen lover de svag vind fra NV og V og nogenlunde vejr uden regn, så der kommer nok nogle småfugle. På lørdag lover de 2 m/s som vil løje af. Det lyder godt.

(APR)

Skriv et svar

