Tirsdag d.20 Marts 2012-Børstrup Hage

Vejr klokken 0600: V, 10 m/s, 8/8, 8 grd, 15km.

Folk: KH og mig.

I dag stod jeg ikke ved stenen, men ved Børstrup Hage på grund af albatrossen. Albatrossen kom ikke, mens jeg var der, men dette gjorde ikke noget, da der var rigeligt at tælle og nogle lækkerier i blandt.

Dagen startede våd men hård med endnu en Hvidvinget Korsnæb på gilbjergstien mellem hovedet og hagen! Jeg hørte kaldet kiggede rundt og kunne se, at den kom flyvende et lille stykke væk fra mig. Denne gang var det ikke en han, men en hunfarvet. Det skulle ikke undre mig, hvis der var flere henne ad stien.

Da jeg kom derud var der godt gang i edderfuglene, som jeg så begyndte at tælle og tjekke (man har jo lov til at drømme). Senere op af dagen kom KH, som hjalp mig med at tælle. Det var rigtig flinkt af ham.

Dagens overraskelse kom ca. klokken 0920, hvor KH og jeg hørte en strofe af en Rødtoppet fuglekonge. Det var en super fed oplevelse, da sangen var mega tydelig! Man skulle tro, at den var i grantræet lige over vores hoveder. Vi sluttede dagen af med Sortstrubet Lom. Så alt i alt en rigtig god dag ved Børstrup Hage.

(APR)

Skriv et svar

