Mandag d.19 Marts 2012

Vejr klokken 0600 idag: V, 10m/s, 2/8, 8 grd., 20 km.

Folk: CAF, SN og mig.

Jeg opdaterede ikke bloggen igår, da jeg var syg. Jeg nåede dog at være ude i ca. 40 minutter. På den tid kom der to bjergvipstjerter.

Idag var det blæsende fra vest, så jeg regnede ikke med at småfuglene skulle tage affære, og til start gjorde de ikke. Der kiggede jeg ud over havet, hvor der var et nogenlunde mågetræk mod vest. Det var fint. Senere døde trækket af måger ud, men på det tidspunkt var der godt gang i Bogfinkerne og Grønsiskenerne. Det blev ved med at køre indtil klokken 0800, hvor det stoppede. De sidste tre timer var derfor lidt halv kedelige, men så er det godt, at man har nogle medobservatører at snakke med og et sted, hvor der er læ og sol. I den døde periode var der 2 suler ude over havet, så det fik mig igennem min første halvdøde dag i Gilbjerg.

I morgen er jeg ved børstrup hage, da der er meldt sortbrynet albatros på den svenske vestkyst🙂

(APR)

Skriv et svar

