Lørdag d.17 Marts 2012-Gilbjerg går amok i bjergvipstjerter!

Dagen startede ud diset og med lidt fugt i luften. Det var sydvestenvind, så lidt håb var der. Jeg stillede mig ved stenen, og allerede efter 20 minutter kom dagens første  Bjergvipstjerter og Hedelærker. Det var fedt.

Da det begyndte at blive lyst begyndte Bogfinkerne og Grønsisknerne at røre på sig, og til slut på dagen kom vi op over 1000 stk ved begge af arterne.

Senere op af dagen døde bogfinkerne, men da overtog duerne, og vi kom næsten op på 1500 stk.

Klokken 0900 døde duetrækket, men heldigvis kom Bjergvipstjerterne stadig med nogenlunde mellemrum, så da jeg var færdig klokken 11:00 tog jeg hjem med 15 BJERGVIPSTJERTER i bogen!

Derudover havde vi lidt Hedelærker, Misteldrossel, 1 Skovsneppe og 1 rød glente.

I morgen lover de sydvestenvind men med masser af regn, så jeg sætter ikke mine håb højt.

(APR)

Skriv et svar

