Tirsdag d.13 Marts 2012-Hvidvinget Korsnæb

Dagen startede ud blæsende, så det var ikke småfuglene, jeg regnede med at tage over. I starten var det også gæssene og svanerne, der dominerede, der kom bla. en flok Sædgæs på 187! Det var vildt. Senere op af dagen døde gåsetrækket lidt.

Heldigvis kom der også en del mejser, og til slut i det første time-interval kom der også gang i grønsisknerne. Både mejserne og siskner gik i dag mod vest. Derudover kom der også en kvækerfinke.  Hen over frokost begyndte det at klare op, som gjorde, at småfugletrækket døde, men inden de sidste pip lød, hørte jeg pludselig et mærkeligt gråsisken kald.

Jeg kiggede febrilsk over det hele, da jeg havde en mistanke om, at det godt kunne være en HVIDVINGET KORSNÆB! Jeg kiggede over mod Gilbjergstien, hvor småfuglene plejer at komme, og med det samme kunne jeg se en forholdsvis lille fugl, der var postkasserød på bugen og havde to flotte hvide vingebånd. Sagen var klar, jeg havde set en Hvidvinget Korsnæb! Kort tid efter kom der nogle små korsnæb forbi, som bekræftede mig i min bestemmelse. FEDT! Det er tredje fund for Gilbjerg.

Resten af obstiden gik stille og roligt. I slutintervallet tog vinden til, men der kom 2 Hedelærker.  Da de 5 timer var gået, tog jeg hjem for at tage en lille lur og et stykke Toblerone. Jeg synes, jeg fortjente det😉

Skriv et svar

