Mandag d.12 Marts 2012

Vejr kl. 0630: NV, 9 m/s,  5/8, 4-5 gr, 20 km.

Folk: Mig

Dagen startede ud meget blæsende, men der var lidt fugle. I starten kom der et nogenlunde svane- og gåsetræk, og Ederfuglene og Lommerne var også godt repræsenteret. Senere op af dagen døde det lidt ude på havet.

Heldigvis døde landtrækket ikke ud. Der var godt gang i mejsetrækket det meste af dagen og indenfor det første interval kom der en Hedelærke. Jeg fik dog ikke taget noget billed af den, da det gik lidt for stærkt. Heldigvis kom der flere Hedelærker og 1 ud af de 5 blev dokumenteret (=ingen æstetisk oplevelse, men med god vilje kan man godt, se det er en). Derudover kom der også en Bjergvipstjert, hvilket var rart, da den kom i en lidt død periode.

Til sidst på obsen begyndte det at klare op og vinden lagde sig. Musvågerne begyndte dukke op i skruer, hvor en af dem bestod af 4. Der var også tre Spurvehøge, som var træk forsøgende, og over mit hoved var der en Hedelærke, der sang. Foråret er i gang her.

Efter obsen var færdig, tog jeg hjem. Der var endnu en Hedelærke. Resten af dagen blev brugt på indtastning og afslapning.

I morgen lover de igen NV vind, og solskinsvejr, så i morgen vil jeg finde Havørn😉

(APR)

 

Skriv et svar

