Søndag d. 22. maj 2011

Vejr kl. 5.30: SØ 5 m/s, 1/8, 11 gr, 35 km

Folk: MBB, PEP, Lust, SNi, JL

Selvom jeg skulle nå konfirmation, kunne jeg godt nå lidt morgenobs også. Det var en god ide, for det gav ankomst af Karmindompap (4 Ø) og – langt om længe – Rødrygget Tornskade (2). En Hvepsevåge, nogle Gøge og en snes Grå Fluer kom også. Jeg måtte desværre forlade posten ved 8-tiden, men heldigivs har PEP og TJ registreret trækket og har bl.a. set 10 Lærkefalke, Sort Glente og en del Hvepsevåger.

I lørdags 21/5 var jeg også kun på om morgenen (gav intet), idet jeg som planlagt kørte med GGr til Bøtø Nor, hvilket førte til en uforglemmelig dag med Høgeørn, Stor Skrigeørn, Aftenfalk, 8 Hvide Storke og Flodsanger!

MBB

Skriv et svar

