Tirsdag d. 17. maj 2011

Vestenvinden og regnen fortsætter, og nu er det vel på tide med en blogopdatering. Men her sker altså ikke noget, så enkelt er det. Mit uheldigt sammenfaldende fravær lørdag gider jeg næsten ikke kommentere på.. men ok, til dem der ikke opdagede det, var her både Biæder 3, Pirol 2 og Blåhals! Biæderen var min ønskeart nr. 1 for dette forår, så er jeg pænt nede over det. Gigantisk fejltagelse at holde fri den dag, men det må jeg så bare lære af. Og på søndag, hvor jeg er tvunget til at tage til konfirmation, er der gudhjælpemig lovet sydøstenvind dér også…..! Hvis der kommer Biæder igen, tror jeg, jeg bliver sindssyg.

“Rolig nu, det er bare en Biæder” siger folk, “den kommer igen..”

NEEEJ! Den er vigtig!

Men tak til bl.a. TJ, SNi og JL, der stod på Gilbjerg og dermed fik dækket nogle gode årsarter til lokaliteten. SNi fik dog ikke Blåhalsen, det var han helt utrøstelig over. Således sendte han mig en grædende smiley, så er det alvorligt, når det er Stig! Den ville han nok gerne have.

Så har jeg vist også brokket mig nok. De lokale påstår at vinden skifter allerede fredag. Hvis det er tilfældet må jeg birde i døgndrift indtil lørdag aften, så jeg kan kompensere for weekendens nedtur. Hvad som helst godt er kærkomment, men hellere en Biæder end 5 SU-arter.. det mener jeg alvorligt.

MBB

Skriv et svar

