Fredag d. 13. maj 2011

Vejr kl. 5.00: NV 8 m/s, 7/8, 10 gr, 20 km

Folk: MBB

Tænk at ændring i vindretning kan være så konsekvent i maj.. ingen fugle pånær et par vesttrækkende svaler, og så – fremragende – en Blå Kærhøg, der trak direkte ud over havet. Den havde det ikke let i den ret heftige nordvestenvind, steg og faldt hele tiden som en Spurvehøg, helt ned til vandoverfladen. Men den var vigtig, da Blå Kærhøg om nogen er den mest floppende art i foråret. Denne fugl var kun nr. 24!

Så hver Blå Kærhøg er kærkommen. Og så er der jo næsten ingen art der slår den – i hvert fald ikke af dem, der trækker forbi Gilbjerg. Jeg bliver altid høj over årets første Blå Kærhøg, i gamle dage kunne det få mig til at hoppe vildt op og ned på cyklen – hvis jeg vel at mærke var på cykel under observationen. Er også tit gået amok over dem på Dofbasen med lange kommentarer.

Fuck, hvor er det en awesome fugl! Og den brune er fedest. Dunno why, sådan er det bare.

Jeg stener en smule.

MBB

2 responses to “Fredag d. 13. maj 2011

  1. Hmm – du trænger sgu’ da vist snart til en pause🙂

  2. Specielt efter skuffelsen 14. maj, Biæder, Pirol og Blåhals.. Herefter en uge med regn og vestenvind. Måske skifter vinden i weekenden, jeg håber det! Og så håber jeg bare der bliver lortevejr søndag, hvor jeg er tvunget til at tage til konfirmation.

Skriv et svar

