Torsdag d. 12. maj 2011

Vejr kl. 5.00: V 1 m/s, 3/8, 5 gr, 3 km, men havgus

Folk: MBB, PSP fra Århus + 1

Så er vestenvinden endelig slået igennem, aaaaah så kan jeg slappe af! Ikke at jeg ikke har nydt østenvindsperioden til fulde, det har jeg bestemt, det har været virkelig fantastisk og har hævet dette forår op på et godt niveau. Men det er sgu lidt hårdt at være vågen 19-20 timer i døgnet, dag efter dag. Så en kort morgenobs i dag var kærkommen. Der var ikke mange fugle, dog en flok på 12 Sandløbere der tæskede igennem. Det var første ryletræk i foråret.

Lidt Bramgæs kom også, og senere på dagen er der meldt lidt flere brams og en enkelt Rørhøg. Da jeg kom hjem, sørgede jeg for at indhente al manglende indtastning (efterhånden 7 dage). Fedt at have tid til den slags igen.

Regnen er også så småt startet og skal fortsætte en uges tid. Måske drejer vinden i syd én af dagene, og så kan det blive ganske giftigt. Lad os få noget småfuglefald. Løbet er nok ved at være kørt for Vendehals, men der kan vel nemt infinde sig en Lille Flue, en Pirol eller – når vi kommer lidt længere hen – måske Lundsanger eller Natravn.

MBB

Skriv et svar

