Tirsdag d. 10. maj 2011

Vejr kl. 5.00: SØ 4 m/s, 2/8, 6, 20 km

Folk: MBB, TA, SKR, MKP, KMO, TM, PBH, KBN, PJP + en del

Jeg må tilstå, jeg brænder mit lys i begge ender i øjeblikket. Plus jeg skulle i studiet og indspille med band i eftermiddag. Derfor gik jeg fra morgenobsen kl 8, fuldstændig død af udmattelse efter mange heldagsobser og meget lidt søvn døgn på døgn (det er svagt, jeg ved det). Så død, at jeg var i en tilstand, hvor jeg fint kunne leve med glippede hits, når bare jeg slap for at tælle fugle for en tid. Således kunne det ikke røre mig, at de tilbageværende observatører lavede over 25.000 Bramgæs – Gilbjergrekord + 6 Dværggæs. Men det var sørme godt, det blev registreret, tak til jer der gad stå og tælle dem!

Senere på dagen blev en Hedehøg gammel han set trække forbi lige på den anden side af Tinkerup Strandvej = ca. 500 m, lød som en fed obs. Det var den 7. slanke kærhøg i foråret, det er fedt!

MBB

Skriv et svar

