Søndag d. 17. april 2011

Vejr kl. 6.00: NV 4 m/s, 8/8, 4 gr, 3 km (først 200 m pga tåge)

Folk: MBB, MKP

Der har fra og med i dag været vestenvind i en hel måned (vist nok bortset fra en enkelt dag, hvor det til gengæld regnede en masse). Det er ikke pænt af vejrguderne.. men fra på fredag loves der en periode med varme og østenvind, lad os håbe det holder. Tirsdag ser rigtig, rigtig god ud..

Nå, men morgenen var meget tåget, min sigt var kun 200 m til at starte med. Det var dog godt nok til at se en Blå Kærhøg svirpe lige forbi Stenen og vende rundt engang inden den trak øst. Afstanden var under 10 meter, det synes jeg er ret tæt på.. fed fugl. Også 3 Dværgfalke strøg hastigt forbi i løbet af en times tid.

MKP kom op og støttede mig, men han fik desværre ikke sine årsarts-targets i bogen (Dværgfalk og Ringdrossel). Han fandt dog en Huldue – dem er der ikke mange af tilbage. 16 Spurvehøge, Tårnfalk, Hedelærke og et par glenter blev det også til. Og så et mærkeligt ryk af Musvåger. 33 mod vest, lidt løjerligt. Men det er det måske ikke, hvad ved jeg.

Og så er der begyndt at komme tætte, rene Kvækerfinkeflokke – det er sejt🙂

I morgen får jeg besøg af Andreas (APR) fra Randers. Han bliver her nogle dage og tror han skal se Rødrygget Svale, Vendehals og godt med rovfugle og Ringdrosler. Men i virkeligheden er planen, at han skal ordne indkøb, lave mad og vaske op for mig. Nu håber jeg bare ikke han læser bloggen..

😉

MBB

Skriv et svar

