Fredag 15. april 2011

Vejr kl. 6.00: SV 2 m/s, 6 gr, 2/8, 20 km, en del “tågeplamager”

Folk: MBB, JAE, HeM, LP, KH, BJO, TO, KJ

ENDELIG har jeg fået netadgang igen, efter over 2 døgns strejke.. derfor er der ikke meldt en masse herfra siden Steppehøgen. Der har nu heller ikke været så meget siden, så det er okay. I går 14/4 var der næsten ingen fugle, dog Dværgfalk og 26 østtrækkende Rødstrubede Lommer + 1 smålom sp. 13/4 erklærede jeg kraftig regn, så der er intet at berette.

I dag var der klart, men også koldt vejr, og vinden gik i NV op ad formiddagen, så fuglene var få! Der trak dog Blå Kærhøg, Rød Glente, Trane, Hedelærke, 60 Bramgæs, 1-2 Splitterner, 4 H/f-terner (min. 2 Hav) og en snes Skovpibere. Nogen havde en Ringdrossel, vi ikke fik fra Stenen. Dagens fugl var en fed Gulirisk han, der kom trækkende uden lyd. Jeg opdagede den mod vest i godt lys. Jeg fik kun sagt “se lige den der!”, men havde allerede bestemt den på hoved og underside. JAE sagde straks den lignede Gulirisk, så det var jo et held. På vej væk viste den gul overgump, helt mørk hale og kun svage vingebånd. Jizz: lille som grønsisken, men med længere hale.

Fed obs og ny DK-art for mig :D, har dog set mange sydpå.

Ellers ikke ret meget underholdning på fuglefronten, heldigvis var der godt selskab, og især Lennart Pedersen havde mange gode historier at fortælle.

MBB

Skriv et svar

