Mandag d. 4. april 2011

Folk: MBB + 6

Elendig morgen i vestenvind. Bedste art Rørhøg ad han. Og en Skeand han, der kom trækkende med 22 Bramgæs på slæb!

Bortset fra en Rødtoppet Fuglekonge. Blot få minutter efter min ankomst, hørte jeg den synge to gange i krattet øst for Stenen. Jeg prøvede at finde fuglen, men uden held.

Da jeg kl. halv 11 var på vej tilbage til Naturgården, kom en fuglekonge flyvende og satte sig i et træ. Jeg tjekkede den for god ordens skyld – fuck, grundfarven var helt forkert, meget grøn – det var en rødtoppet igen, måske den samme, måske en ny? Jeg fik set hvid/sort øjenbrynsstribe fint samt kraftig rød top (så det var en han). Den sang ganske aktivt nu, og jeg fik taget nogle dokufotos. Uheldigivs kom jeg til at slå en eller anden mørke-funktion til, men heldigvis dokumenterer billederne stadig fuglen.

Fedt med en Rødtoppet på Gilbjerg. Men det var også forventligt, med så mange fugle i bl.a. Skåne og Gedser de seneste dage.

Dokufotos af Rødtoppet Fuglekonge. MBB

Her ved middagstid kom TA, Munken og BJO forbi for at se fuglen. BJO ringede til mig, så jeg gik ud til dem, hvor fuglen hurtigt blev genfundet med 5-10 fuglekonger. Denne gang sad den i lavt krat i flot lys, der gjorde den herrefed – når den altså engang imellem kom frem. Sidst på dagen fik JaHC taget et meget bedre foto – mens Bo Paaske krydsede fuglen som ny DK-art. Tillykke med det🙂

MBB

Rødtoppet Fuglekonge. JaHC

4 responses to “Mandag d. 4. april 2011

  1. www.roc.dk

    fede fotos, du fik der, MBB!

    knus fra RoC

  2. Thomas Bundgaard

    1-2 Rødtoppede godt gået MBB

    MVH TBR

  3. Tommy Bondegaard

    Ja, og godt meldt ud på DOFcall S, TBR, set 250 V for en sten – der er mange sten på Sjælland

    kæmpeklovn!

  4. Hey hey, han var flink at melde den ud. Det var fanme i orden. Der er kun en Sten.
    🙂

    @TBR: Fuglen flyttede sig MEGET rundt i løbet af dagen, så jeg tror bestemt der er tale om samme fugl nu.

    MBB

Skriv et svar

