Fredag d. 1. april 2011

Vejr kl. 6.30: V 10 m/s, 8/8, 5 gr, 5 km

Folk: MBB, BJO, Søren

Så er vi i april! Det er altså godt.

For det betyder åbenbart, at der er fugle, selvom der er frisk VNV-vind, overskyet og regn. Da jeg ikke havde sovet i over et døgn, startede jeg med at blunde en smule på bænken ved Stenen. Men det kan man ikke. Så ved halv 8-tiden rejste jeg mig og gik lidt ind i land, i læ for vinden.

Øjeblikkeligt kom den første Fiskeørn trækkende, samtidig med at jeg trådte en fed, fed Mosehornugle op. Så var dagen skudt igang.

Mosehornugle. MBB

Der kom en del rovfugle i de følgende, lige så grå timer: Blå kærhøg ad han, Rørhøg ad han, lidt Spurvehøge og yderligere 5 Fiskeørne. Da opklaringen kom, gik trækket i stå. Lidt wierd😮

Misteldroslerne var meget få i antal. De store drosler var domineret af Sjaggere. Mindst 116 kunne noteres, mod 7 Mistler. Et tronskifte fra den ene dag til den anden. Grak.

Men ganske fin dag. Især i betragtning af vejret.

Totaler: Rørhøg 2, Blå Kærhøg 1, Spurvehøg 54, Fiskeørn 6, Musvåge 0 (lol), Tårnfalk 7, Vandrefalk 1, Trane 84, Hjejle 5, Storspove 2, Hættemåge 199, Mosehornugle 1, Hedelærke 1

Rørhøg ad han. MBB

Skriv et svar

