Fredag d. 18. marts 2011

Vejr kl. 6.00: 3 m/s SV, 8/8, 2 km, 0 gr

Folk: MBB

Lidt anderledes morgen. Der er faldet sne i nat, så der er et lidt nyt landskab at kigge på. Desværre også et koldt landskab.

Klokken halv 7 var der stadig ingen fugle kommet, så jeg prøvede at rykke ned foran Kysthusene (300 m vest for Stenen), for at have bedre overblik over havet. Der var meget diset og ingen fugle.  Kulde og kedsomhed resulterede i at jeg faldt i søvn i roskildestolen! Jeg vågnede igen kl 8.05, temmelig overrasket over at have sovet. Jeg noterede 25 Ederfugle og faldt snart ufrivilligt i søvn for anden gang!

Jeg vågnede igen lidt over 9. Tror du jeg var grundigt nedkølet?

Nå, men tågen var heldigvis lettet og der kom lidt Ederfugle i ganske små flokke. Jeg hyggede mig med at tælle dem, og inddele dem i hunner og hanner – fandt også 2 2k hanner. Ellers Fløjlsand 8 og en rastende Tårnfalk.

I morgen ser vejret rarere ud og vestenvinden fortsætter, så mon ikke der kommer pænt med Ederfugle? Glæder mig i hvert fald til det. Og jeg skal nok prøve at holde standarden og lade være med at falde i søvn ^^

MBB

ps: prøvede lige for sjov at se hvor mange 1k-indtastninger der ligger fra i år: 

1k-fugle 2011

Det er en vinter-ungeproduktion, der vil noget! Mon ikke DKU har et lille hængeparti der også – det skal jeg jo ikke blande mig i, men det er nu alligevel påfaldende 😉

2 responses to “Fredag d. 18. marts 2011

  1. Haha det lyder som om du er i seriøs mangel på søvn, og det eneste der holder dig kørende er at fuglene kommer forbi konstant :P.

Skriv et svar

