Lørdag d. 5. marts 2011

Folk: MBB

For første gang så jeg solen i Gilleleje, det var fantastisk i sig selv. Med frisk nordvestenvind regnede jeg snarere med noget havtræk end indlandstræk, men det kom til at gå anderledes.

Morgenen og formiddagen var præget af store trækflokke af Alliker, spredte Sanglærker, småflokke af Grågæs og en smule Ring- og Hulduer. Klokken 8.37 hang en gammel Havørn pludselig, og jeg fik taget et par billeder. Kræet trak øst. Anden sjove fugl blev en Dværgmåge trk Ø kl 10.03. Muligt det ikke er nogen vild art, men den er bare så sej😀, og årsart til undertegnede.

Senere på formiddagen fik jeg besøg af de første fuglekiggere, det var næsten ligeså rart at se, som trækkets start. Bortset fra mågen og et par Gravænder, så jeg intet nævneværdigt over vandet, hvilket er slapt, da SLi har meldt alt godt fra havet, fra Børstrup Hage, blot 1 km derfra. Men hva faen, jeg tjekker heller ikke det hav særlig grundigt, når der konstant skal tælles Alliker eller andet..

Udvalgte træktotaler: Grågås 138, Canadagås 20, Havørn 1, Vibe 1, Dværgmåge 1, Ringdue 363, Huldue 9, Sanglærke 89, Allike 3511

MBB

6k+ Havørn over Gilbjergstenen. Awesome. MBB

Dværgmåge. Det kan jeg godt lide. MBB

Skriv et svar

